Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

miercuri, 26 februarie 2014

Povestea dintre mine si Sighisoara. Rezumata in 6 fraze si 35 imagini

Despre Sighișoara se știu multe și se spun tone de cuvinte apreciative pe care, teoretic, le-aș putea parafraza.

Ce aș mai putea adăuga?

Povestea mea. Cu mine și Sighișoara.

case colorate sighisoara februarie 2014Strict din punct de vedere personal, subiectiv și incredibil de egoist, Sighișoara nu m-a impresionat niciodată până la lacrimi, nici cu ocazia ultimei revederi, într-o dimineață de joi de la finalul de februarie al Anului Domnului 2014. Motivul? La momentul în care am avut ochii și mintea pregătite să vadă, cu adevărat, lumea din jur, să o înțeleagă cu pretenția de adult, deja Sighișoara îmi era prea familiară. Nu țin minte prima dată când am văzut-o, nici de câte ori ne-am întâlnit până acum și presimt că vor mai fi încă multe dăți în care îi voi arunca un zâmbet sau îi voi călca aleile bătrâne. Îmi dau seama că este un loc extraordinar, fabulos din vârfurile turnurilor până la tălpile mele, dar nu mă emoționează.

Este ca o veche cunoștință, pe care deja o știi prea bine ca să te mai surprindă, dar tocmai din acest motiv, că vă știți atât de bine, îți place (nu adori) compania sa.

turnul cu ceas sighisoara
Dacă România ar fi avut doar Sighișoara, nu ar fi fost o tragedie, dar ar fi fost o risipă de frumusețe. Sighișoara e Sighișoara, poate și pentru că se află în Transilvania, înconjurată fiind de multe alte locuri splendide, dar care prin comparație pălesc în fața grijei, veseliei din pereții locuințelor și promovarea de care aceasta are parte. După ce poleiala, sclipirea, atracția noului dispare din ochii turistului și după ce acesta a apucat să vadă ce mai are țara asta de oferit, locuri poate cu mult mai atractive, dar mai necunoscute, mai vitrege în accesibilitate și prezentare, ei bine, după ce ai văzut toată România așa cum o prezint pe punte din 2010 încoace, Sighișoara ajunge să-ți placă, dar nu reușește să te facă să te îndrăgostești.

piata sighisoara februarie 2014-2

Joi, 20.02, sub amenințare de precipitații și mângâiată de un vânt blând, am pătruns în cetatea mureșeană urcând pe o scară îngustă și abruptă și am ieșit curând între Turnul cu Ceas și Biserica Dominicană. Am zâmbit. Mă simțeam ca acasă. Știam că în dreapta ajung imediat la Primărie, din fața căreia m-am aplecat mereu peste balustradă să privesc orașul nou. Acum am procedat identic.

Ajunsă în Piața Cetății, am urmărit cu maxim interes joaca dintre un sighișorean și câinele său, labrador. Pe Strada Bastionului știam că o să trec prin fața hostelului unde am petrecut alături de colegii mei de liceu în clasa a doișpea și amintirile m-au năpădit instant. Emisiunea cu vânătoarea de fantome pe care am urmărit-o pe la prima oră a nopții pe Discovery, camera extrem de mică în care ne-am înghesuit peste 10 oameni care de obicei nu petreceau timpul împreună la școală, cadourile date între noi într-o seară, senzația de rău pe care am avut-o și grija pe care mi-a arătat-o colega mea de bancă.

Am lăsat amintirile în urma mea, acolo unde le este locul, la Burg Hostel, și am dat cu ochii de Turnul Cizmarilor, preferatul meu. Știam că pe străduța din stânga sa, Strada Zidul Cetății, mă pot furișa din calea mașinilor care perturbau destul de des o cetate care în acea zi și la o oră înainte de amiază era mai animată de noxe, decât de blițurile turiștilor. Am procedat întocmai. Dar liniștea medievală s-a spulberat, curând, într-un mod extraordinar de plăcut pentru mine. Câteva pisici s-au întrecut în a-mi atrage atenția, s-au revoltat un pic că le vizitez teritoriul, nu s-au lăsat mângâiate, ci doar fotografiate. Câteva minute, viața s-a oprit în loc și s-a concentrat pe joaca acelor feline. Terapie curată! Ajunsă în fața scării acoperite care urcă la școala din deal, am renunțat la a face un efort în plus, m-am întors pe străzile mai turistice, m-am minunat încă o dată de veselia debordantă pe care o conferă, indiferent de anotimp și stare, casele "prea" colorate și mi-am luat la revedere, deocamdată, de la Sighișoara.

Înainte să pășeșc prin pasajul de sub Turnul cu Ceas, m-am întors, am privit-o și i-am zis Sighișoarei cum o văd eu, în doar 6 fraze:

Sighișoara este locul unde s-a născut cel mai celebru personaj al României - Dracula/Vlad Țepeș.

Sighișoara este locul în care a poposit Johannes Brahms cu ocazia unui turneu prin Transilvania.

Sighișoara este poate cel mai cunoscut obiectiv românesc înscris în patrimoniul Unesco.

Sighișoara este, conform mai multor surse, singura cetate locuită din sud-estul Europei.

Sighișoara este acel loc din centrul țării, unde nu găsești blocuri gri, ci case vii, unde în loc de asfalt dai de piatră cubică șlefuită de mii de pași, timp și ploaie, unde în loc de maidanezi dai de pisici grase, unde stresul e dat doar de găsirea celui mai potrivit unghi pentru a face cea mai romantică fotografie.

Sighișoara este locul din România care nu are cum să nu-ți placă.

Aceasta e povestea mea despre Sighișoara. A ta, dacă nu a început încă, sper să fie însorită, cel puțin la fel de pigmentată în culori vivante și îmbelșugată de frumos. Dacă povestea dintre tine si Sighișoara și-a depănat deja o primă filă, aștept să o împărtășești cu toți navigatorii la bord, printr-un comentariu.

acoperis sighisoara biserica manastirii dominicane sighisoara caine sighisoara case colorate sighisoara februarie 2014 case colorate sighisoara februarie 2014
case colorate sighisoara februarie 2014 case colorate sighisoara februarie 2014 catedrala sfantul iosif sighisoara catedrala sfantul iosif sighisoara panorama sighisoara din cetate
panorama sighisoara din cetate piata cetatii sighisoara februarie 2014 pisica sighisoara pisica sighisoara pisica sighisoara
pisici sighisoara primaria sighisoara februarie 2014 scara sighisoara sighisoara februarie 2014 sighisoara februarie 2014
sighisoara februarie 2014 sighisoara februarie 2014 sighisoara februarie 2014 sighisoara februarie 2014
turnul croitorilor sighisoara turnul cu ceas sighisoara turnul cu ceas sighisoara turnul cu ceas sighisoara turnul cu ceas sighisoara
turnul tabacarilor sighisoara turnul tabacarilor sighisoara turnul tabacarilor sighisoara

~

Fotografiile au fost realizate cu Sony DSC-HX300
20.4 MP, 50x zoom optic, filmare Full HD, senzor CMOS Exmor R™, ISO80-12800
__________________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te pe Facebook. Sau asigura-te ca ajungi la timp in port cand o noua poveste apare la orizont. Biletul se ia de AICI, simplu, gratuit si rapid!