Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

vineri, 12 iunie 2015

Unde te poti bucura la maximum de Vidraru? Nu mai sta în cumpana, hai la Cumpana!

Am fost de multe ori pe cel mai frumos drum din lume, numit și Transfăgărășan, dar nu cred că m-am bucurat mai mult de dânsul ca-n vacanța de Paște 2015. Dacă la Cabana Capra iarna era în toi, deși calendarul arăta deja aprilie, mai jos, la Cabana Cumpăna, primăvara începea să se simtă din ce în ce mai tare, așa cum îi șade bine poate celui mai potrivit loc unde te poți bucura de unul dintre cele mai celebre lacuri din țară, Vidraru cel spectaculos.

cabana cumpana transfagarasan

Pe vremuri, când eram doar o copilă, multă lume ajungea la Cumpăna. Deși nu se află la drumul principal care înconjoară lacul Vidraru, era un loc minunat, unde mulți își întindeau corturile pe pajiștea atunci celebră și se scăldau în apa rece de munte. Cândva, am fost surprinsă și eu într-o poză alb-negru, care acum îmi dă fiori: pe marginea lacului, eu - mică, el - o imensitate de apă. Altădată, țin minte cum am dormit într-o cameră la etaj, în cabană. De atunci mi se păruse incredibil de scump tariful de 200 RON/noapte pentru niște condiții de 2 stele, însă înțelesesem de atunci cum merg afacerile într-o zonă extraordinar de cunoscută, fix în toiul verii.

Ghiciți-mi surprinderea când am revenit la ani distanță, alături de Ionuț, în vacanța de Paște: când am trecut pe lângă vile relativ noi în zonă, pline-ochi, cu cele 3 sau 4 stele strălucitoare, și am ajuns la ea, cândva faimoasa, și nu am găsit decât doi câini amărâți, doi oameni la cabană și o singură mașină a unei familii din Argeș, deci localnici. Peisajul, însă, era la fel de încântător, mai fain decât orice ai fi zărit pe fereastra unei vile simandicoase de pe celălalt mal al lacului Vidraru. Era cu atât mai fain să fii acolo, atunci, fiindcă nivelul apei din lac era atât de scăzut încât te puteai plimba mult în jos, pe unde în alte dăți ai fi fost demult înecat. Ce senzație! Călcai pe nisip pufos, coborai pe lângă pontoane ce păreau nefiresc amplasate, treceai pe lângă ruinele a unor foste construcții de pe vremea când lacul era doar un proiect și ajungeai, târziu, la apă. Atât de nemișcat și încă atât de adânc Vidraru ăsta, deși aveai o grămadă de urcat înapoi!

Iar cabana trona semeață în luminișul care altădata forfotea de oameni. Combinația dintre drumul de acces dezastruos, lipsa renovărilor, aprovizionarea precară și înflorirea celorlalte pensiuni au determinat-o pe Cumpăna să fie dată uitării. Chiar dacă fusese o perioadă când în zonă se strânseseră destui turiști, un tânăr care ne-a servit cu o ciocolată caldă și o bere (tot ce mai aveau la bar) ne-a dezvăluit că pe acolo mai mereu bate vântul și că de vină e sigur drumul!

Noi ne-am așezat cu băuturile pe terasa cabanei, situată la o oarecare înălțime, iar în bătaia soarelui de primăvară și cu priveliștea magnifică drept desert, nici nu mai conta cum fusese drumul și unde altundeva am fi putut petrece un prânz din vacanță. Era perfect așa cum era totul, iar Vidraru nu arătase nicăieri mai apetisant! De ce îl vedeam numai noi?

lacul vidraru cabana cumpana

Cum ajungi?

În aprilie 2015, am încercat doar varianta venind dinspre Bâlea Lac - Cabana Capra, cu intrare pe drumul forestier spre Cumpăna, de la km 90 - pod pârâu Capra. De aici sunt 7 km pe un drum care dacă a prins nițică ploaie, o mașină normală nu prea se mai poate descurca.

Cealaltă variantă este cu plecare fix de la Barajul Vidraru, cu trecere prin tunel și o distanță de 15 km pe un drum care, din câte știu, este mai nasol decât bucata cealaltă. Eu am fost pe jos o porțiune scurtă, până la bifurcația spre Valea lui Stan, și o dată cu mașina, acum mulți ani, când mai țin minte doar că era foarte îngust și crengile copacilor zgâriau tot ce prindeau.

Recomandarea mea este, chiar dacă vii dinspre București, să ocolești pe DN 7C tot lacul Vidraru și să te întorci apoi spre Cumpăna. E o ocolire mare, însă e de preferat să mergi mai puțin pe un drum nasol. De meritat efortul... cred că te-am convins deja :)

Pentru localizarea exactă a cabanei, poți consulta secțiunea Locația, imediat sub articol.

cabana cumpana transfagarasan lacul vidraru cabana cumpana lacul vidraru secat
cabana cumpana transfagarasan
cabana cumpana vedere transfagarasan

lacul vidraru cabana cumpana

__________________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te pe Facebook. Sau asigura-te ca ajungi la timp in port cand o noua poveste apare la orizont. Biletul se ia de AICI, simplu, gratuit si rapid!