Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 26 martie 2013

Ce frumoasa esti, Tulcea, privita de sus!

Nu cred că există vreun oraș care arată urât privit de la o oarecare înălțime, de unde nu se văd gunoaiele, nu se aude traficul și toate clădirile care de aproape par imense, de undeva de sus, par niște jucării. Nici Tulcea nu putea să facă excepție. N-o fi orașul cel mai frumos, e poluat din plin, n-o avea clădirile cele mai expresive și nici divertisment diversificat, dar cert este că Tulcea e poarta de acces spre una dintre cele mai frumoase zone ale României (Delta Dunării) și că de pe dealul Hora, unde se află impresionantul Monument al Independenței, urbea tulceană arată minunat, putând rivaliza cu oricare alt oraș privit de la înălțime (Iași, Oradea, Galați - ca să dau doar câteva exemple).

monumentul independentei tulcea

Noapte sau zi, la fel de frumos și la fel de friguros

Mai fusesem o singură dată în Tulcea, acum mulți ani, împreună cu părinții mei. Atunci ajunsesem până la poalele dealului și renunțasem să mai urc până în dreptul monumentului, descurajată fiind de scările care se ridicau în fața mea. Prea multe! Când am revenit în orașul dunărean, pe 16 martie 2013, mi-am dat seama că făcusem o mare greșeală. Cine s-ar fi gândit că lângă un obiect al istoriei, prin definiție plictisitor, se pot trăi momente atât de captivante?

Ei bine, iată-mă cu doar câteva minute înainte de ora de închidere, alături de obișnuitul meu partener de călătorii - Ionuț -, în fața acelorași scări. De data aceasta, n-am mai ținut cont decât de faptul că nu aveam mult timp la dispoziție, și am zbughit-o pe scări, în sus. Atât de curioasă eram să văd ce mă așteaptă sus, încât de-abia pe ultimul segment al scărilor mi-am dat seama că obosisem. Mi-am tras sufletul de-abia când am putut zări de-aproape fața dorobanțului care sprijină o latură a monumentului. Apoi m-am întors în direcția pe unde urcasem și mi-a stat inima în loc! Nu din cauza efortului, care brusc devenise doar o amintire, ci datorită panoramei extraordinare care mi se oferea, practic, pe tavă. M-am dezmeticit rapid, totuși, pentru că primăvara încă nu-și intrase în drepturi și seara își ascuțise colții, mușcând cu poftă din mine, silindu-mă să blestem vremea și să mă declar învinsă, plecând mult prea repede din acel loc minunat. Dar aveam să revin a doua zi.

panorama monumentul independentei tulcea noaptea

Duminică dimineața, pe 17 martie 2013, la 8 dimineața, ajungeam în fața acelorași scări. Revenisem, acum înarmați cu mănuși și căciuli, "armele" noastre împotriva vântului teribil care ne bicuise cu o seară înainte. De ce revenisem? Pentru că ne plăcuse atât de mult panorama încât n-am rezistat tentației de a o gusta, mângâia, iubi (cu privirea) și când e pusă în valoare de lumina naturală.

panorama tulcea monumentul independentei

panorama monumentul independentei tulcea martie

Probabil, dacă vremea ar fi fost mai prietenoasă, nu ne-am mai fi dat duși de lângă obeliscul care pe lângă frumusețea sa, oferea un plus de splendoare, prin panorama pe care o punea la dispoziția celor îndeajuns de harnici să urce acele multe scări, care mă speriaseră cândva...

DE REȚINUT

Program vizitare
zilnic 06:00 - 21:30

nu se percepe taxă de vizitare, nici foto/video

nu știu numărul de trepte care trebuie urcate, dar dacă nu te ai bine cu ele, poți să le ocolești pe o potecă asfaltată din dreapta. Totuși, mai mult de 5 minute, cu tot cu pauze de tras sufletul, nu poate să-ți ia urcușul

dacă nu-l vizitezi în toiul caniculei, nu uita să-ți iei cu tine căciulă și mănuși. O să-mi mulțumești pentru sfat :D

Monumentul a fost ridicat în cinstea militarilor români care au luptat în Războiul de Independenţă (1877-1878) şi pentru a evoca reunirea Dobrogei cu România. La 17 octombrie 1879, domnitorul Carol I a pus piatra de temelie a monumentului. Finalizat în anul 1899, monumentul a fost inaugurat la 2 mai 1904, tot în prezenţa regelui Carol I. Conceput sub forma unui obelisc înalt de 22 de metri, înălţat pe un soclu cu două trepte, monumentul a fost executat de sculptorii George Vasilescu şi Constantin Bălăcescu. (sursa)

monumentul independentei tulcea martie

dorobant monumentul independentei tulcea

Cum ajungi?

În sensul girotariu din fața hotelului Delta (4 ****), n-o iei pe strada Isaccei, nici pe Păcii, nici pe Grigore Antipa, ci pe strada perpendiculară cu intrarea în hotel și, după 80 m, faci stânga pe strada Gloriei, pe care o urmezi până la capăt - 1 km. Strada se termină în poarta de intrare spre monument. Localizarea exactă o găsești în secțiunea "Locația", în subsolul articolului.

__________________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te pe Facebook. Sau asigura-te ca ajungi la timp in port cand o noua poveste apare la orizont. Biletul se ia de AICI, simplu, gratuit si rapid!