Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Ajun de Craciun in Sibiu: tiramisu, biserici, piete si mai ales bucurie

piata mica 24 dec 2012 sibiu
Ador să mă plimb de mână cu persoana iubită pe străduțe strâmte, tocite de miliardele de pași care le-au descoperit înaintea noastră, apoi să intrăm într-o biserică romano-catolică fermecătoare și să ne simțim mai bine primiți decât în lăcașurile propriei religii.

O dimineață minunată în viziunea mea are gust de o prăjitură bună și miros de iarnă, într-o cafenea călduroasă, cu vedere spre un monument gotic, impunător, dar elegant, mărturie a trecerii secolelor și dovadă că viața merge mai departe, indiferent de vreme, războaie sau epoci.

Un prânz de vis este, pentru mine, unul în care mă așez pe o bancă, savurând un preparat cu multe calorii, și privind spre o piață veche, dar încântătoare, mărginită de căsuțe colorate, alături de care felinare grațioase se odihnesc acum pentru a fi apte să lumineze toată noaptea.

Când visele ți se împlinesc și e Ajunul Crăciunului, ești cu siguranță fericit. Aceasta este povestea în imagini (și câteva cuvinte) a ultimelor ore petrecute în fosta Capitală Culturală Europeană, Sibiu, pe 24.12.2012:

• Biserica Ursulinelor, strada General Gheorghe Magheru colț cu strada Avram Iancu

interior biserica ursulinelor sibiu interior biserica ursulinelor sibiu biserica ursulinelor exterior sibiu

Prima oprire în luatul rămas bun de la chipeșul Sibiu a fost la un lăcaș de cult, care din exterior nu-ți spune prea multe. Dar în momentul în care-i devii musafir, te cucerește și nu te mai lasă să-l părăsești. Am nimerit chiar în timpul slujbei, un ritual divin, la propriu, dar și la figurat, o ordine și un respect care striga la cer de cât de normal, dar și anormal pentru zilele noastre, era în același timp. Aș fi vrut să imortalizez măcar o secundă din ce ni se arăta dinaintea ochilor, dar recunosc că mi se părea că pângăresc un loc sacru, dacă aș fi scos aparatul foto și m-aș fi pus pe pozat. Totuși, dorința era mai puternică decât mine. Am zărit, într-un colț, o doamnă care se ocupa cu punerea la dispoziția credincioșilor a obiectelor religioase, m-am apropiat de dânsa și am întrebat-o, șoptit, dacă nu deranjez dacă fac câteva poze chiar în timpul slujbei, fără blitz, bineînțeles. Foarte amabilă, mi-a spus că pot să fac câte poze vreau, chiar și cu blitz, dacă nu e prea puternic. I-am mulțumit, deși nu-mi venea să cred că pot să-mi iau o amintire de la un monument istoric fără să mă streseze careva că nu e voie și pace! Când ne-am îndurat să plecăm, i-am aruncat o privire și i-am mulțumit încă o dată, mai mult citindu-mi pe buze, iar aplecarea capului ei, în semn de acord, a fost tot ce-mi mai trebuia ca să simt că deja se anunța o zi de neuitat!

vedere cafenea go in sibiu tiramisu cafenea go in sibiu interior cafenea go in sibiu

Un loc pe care-l recomand cu mare drag, care se deschide la 9 dimineața, așadar numa' bun pentru un mic dejun fantastic. Vedeta este gigantica prăjitură din fotografia 2, tiramisu, la 10,9 lei. După ce am comandat-o eu, alte 3 persoane de la o masă alăturată și-au dorit-o, spunându-i simpaticei ospătărițe că au auzit că e specialitatea casei. A fost prea bun, prin urmare l-am împărțit cu Ionuț. Nu putea să rateze combinația incredibil de apetisantă dintre mascarpone, espresso, frișcă, pișcoturi și lichior de cafea. Yummy, yummy. Pe lângă deliciosul desert, aici m-a cucerit și priveliștea asupra Bisericii Evanghelice, din Piața Huet (vezi foto 1). Să mai adaug și gravura cu Podul Mincinoșilor (foto 3), care-mi zâmbea de pe un perete, sau deja v-am convins să veniți și voi la Go In?

• Parcul Astra, în spatele hotelului Continental Forum
banca parcul astra sibiu

parcul astra sibiu sah parcul astra sibiu scoala speciala cu internat nr 2 sibiu toamna si iarna

Un colț de natură restrâns, dar extrem de pitoresc, în care ne-ar fi plăcut să zăbovim mai mult, dacă era mai cald. Am fost întâmpinați de două anotimpuri (foto 4) și am salutat o foarte frumoasă clădire: Școala Specială  cu internat numărul 2 (foto 3).

targul de craciun sibiu 2012 casuta cu migdale targul de craciun sibiu 2012 iconite suvenir targul de craciun sibiu 2012

După ce ne-a făcut să ne îndrăgostim de el când întunericul îi era aliat, am revenit să ne luăm "la revedere" în plină zi. Evident, îi lipsea fastul de peste noapte, dar tot era colorat în obraji, dulce și jucăuș. Totuși, parcă vedeai mai bine preparatele de pe tejghele și parcă îți făceau și mai tare cu ochiul. Din păcate pentru ele, eram prea sătuli după tiramisul de la cafenea;)

• Catedrala Ortodoxă "Sfânta Treime", pe strada Mitropoliei

catedrala ortodoxa sibiu
interior catedrala ortodoxa sibiu

Aici am făcut o faptă bună, poate. Aveam o sticlă de 1L de Coca-Cola cu puțin celebru lichid negru rămas în ea și un tânăr cerșetor, destul de bine îmbrăcat, a venit la noi și ne-a cerut recipientul. I l-am oferit și am fost "zgârciți" să dăm mai mult, pentru că nu era prima dată când veneam aici și eram bombardați de cerșetori, după toate probabilitățile, de profesie. Măcar i-am îndeplinit cerința omului...

În interior, era o liniște incredibilă, care conferea culorilor parcă o strălucire și mai intensă. Dacă ne-ar fi zărit cineva atunci, probabil ar fi văzut aceeași privire pe care o are un copil când îi pui jucăria preferată în față!

• Piața Aurarilor, între Piața Mică și strada Movilei

piata aurarilor sibiu scara aurarilor sibiu scara aurarilor sibiu turn biserica evanghelica vedere de pe scara aurarilor sibiu

terasa in sibiu

...sau surpriza zilei. Am descoperit un pasaj de scări pe care nu mai fusesem niciodată, care dădea într-o piață cu gospodării foarte colorate (foto 1). În timp ce coboram, mai fascinați cu fiecare treaptă lăsată în urmă, am întors la un moment dat privirea și am zărit o bucățică din Biserica Evanghelică, ca o piesă dintr-un puzzle (foto 4). Dacă vrei să te plimbi și tu pe aici, trebuie să ajungi în Piața Mică și să ai Podul Mincinoșilor în spate. Dacă ai ajuns în această poziție, mergi drept înainte. Punct de reper: terasa din foto 5, pe dreapta.

• Ce am mai descoperit, văzut, întâlnit?
strada podul mincinosilor strada nicolae balcescu sibiu statuia episcopului Georg Daniel Teutsch biserica evanghelica sibiu firma pensiunea casa sibianului
horn fumegand sibiu peisaj sibiu cu biserica evanghelica peisaj sibiu cu biserica evanghelica porumbel sibiu
biserica evanghelica si liceul brukenthal detaliu turn sibiu detaliu turnul sfatului sibiu ferestre albastre sibiu
bicicleta sibiu acoperis cu ochi sibiu acoperis cu ochi sibiu

Pe strada Nicolae Bălcescu (foto 2), am găsit un poster cu mesaj interesant: "Vrei un loc de muncă pentru viitorul copilului tău? Cumpără produse fabricate în Sibiu". Îndemnul face parte dintr-o campanie a ziarului "Sibiu 100%" și vine în asentimentul unei idei de-a mea mai veche, conform căreia, de fiecare dată când cumpăr un bilet pentru transportul în comun, un colac secuiesc sau plătesc un bilet la muzeu, ajut comunitatea locală și este unul dintre motivele de mândrie că-s turist și am această putere! În altă ordine idei, tare faine îs produse de la Scandia Sibiu!:D

Pe strada 9 Mai, am găsit firma unei pensiuni care ni s-a părut cu adevărat "de-a locului", așa că n-am putut rezista să n-o tragem în poză. Pe porumbelul din poza 8 l-am întânit la Târgul de Crăciun și bănuim că s-a înfruptat, pe ascuns, din toate bunătățile de acolo, că prea era dolofan! Iar în ultimele două imagini, am încercat să surprind unul dintre motivele pentru care ne vom întoarce în Sibiu: siguranța că e cineva acolo sus, care ne privește!

Pe curând, Hermannstadt!

__________________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te pe Facebook. Sau asigura-te ca ajungi la timp in port cand o noua poveste apare la orizont. Biletul se ia de AICI, simplu, gratuit si rapid!