Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 8 martie 2012

Cu telescaunul din Predeal, prin ninsoare

Iaca dragii noștri, am ajuns și la povestea cu numărul 300. Și ca s-o sărbătorim cum se cuvine, nu se putea să nu povestim despre niște...peripeții. Din alea cu zguduieli, vizibilitate extrem de redusă și fulgi maaari care nu aveau altceva de făcut decât să ne intre în ochi. Așadar, să purcedem la depănat amintiri:

Am plătit 31 de lei de persoană (cam multișor, dacă ne întrebi pe noi și, mai ales, dacă ne "chestionezi" bugetul) pentru o tură cu telescaunul de la Clăbucet Sosire (baza pârtiei) la Clăbucet Plecare și retur. Doar o urcare/coborâre costa 18 RON.

Ne-am pus la coadă (ți-am zis în povestea anterioară că pârtia din Predeal era destul de aglomerată, deci erau destui doritori de urcuș în șezut și coborâș pe una sau două plăci). Nu am așteptat mai mult de 1 minut-două (mulți se îngrămădiseră la coadă, dar își așteptau companionii întârziați), ne-am așezat pe două din cele 4 locuri ale telescaunului, ne-am așezat bara de protecție la locul ei și am privit încrezători spre 1445 m, unde trebuia să coborâm.

La Clăbucet Plecare

Coada de la Clăbucet Sosire

Skior, pe sub telescaun

La dus, ningea rar și frumos, fiind un real deliciu ca fulgii să ne mângâie obrazurile și permițându-ne să admirăm cale de 1713 m (cât e lungimea traseului) și vreme de 14 minute (cât durează parcurgerea între cele două puncte Clăbucet) tot peisajul costumat într-un alb răpitor. Parcă presimțind ce iad avea să ne aștepte la întoarcere, am făcut cu schimbul la fotografiat, încercând să surprindem farmecul brazilor și pufoșenia zăpezii, dar în același timp să ne ținem bine și să admirăm priveliștea cu ochiul liber, nu exclusiv prin aparatul de fotografiat. Am făcut și un filmuleț, pe care te invităm să-l urmărești, înainte să ne continuăm povestea:

Așa... La urcuș, fiecare telescaun era ocupat și, în consecință, partea dreaptă a transportului pe cablu era vizibil mai jos decât cea din stânga, pe care nu coborau decât un om-doi la câteva telescaune. Așa că fiecare zguduială pe care o resimțeam de fiecare dată când treceam de un pilon era mai ușor de suportat decât a fost la coborâre. Sau poate a fost altceva de vină că întoarcerea ni s-a părut un calvar...

După ce ne-am debarcat la Clăbucet Plecare, ne-am îndreptat spre Cabana Gârbova, despre care vom povesti în curând, bineînțeles. Când ne-am întors de la ea, aproape tot traseul pe care-l urmaserăm dispăruse sub o mantie proaspătă de zăpadă și ninsoarea frumoasă se transformase într-o urgie. Am ajuns cu chiu, cu vai, la telescaun și când ne-am urcat în el, iadul s-a dezlănțuit! Fulgi răutăcioși ne ciupeau pielea și vântul ne biciuia, iar fiind în coborâre și, în plus, pe partea mai ușoară, fiecare zgâlțâială se simțea mai tare decât la urcare și urgia părea mai nasoală, fiindcă ne "ataca" frontal. Mănușile încercau, cu greu, să ne apere mâinile și de răceala barei de protecție, și de prăpădul naturii, căciulile ne protejau cum puteau mai bine...

De pozat/filmat nu mai putea fi vorba (eram mulțumiți că am profitat de vremea bună de la urcare), vizibilitatea era foarte redusă, așa că peisajul se estompa imediat sub "magia neagră" a forțelor naturii. Dar... am ajuns teferi în Predeal și tot ce ne-a mai rămas din experiența neplăcută este fotografia de mai jos, pe care am imortalizat-o cu câteva momente înainte să ne urcăm în telescaun.

P.S.  Apropo, știi ce înseamnă "clăbucet"? Conform DEX, este fie o căciulă (seamănă:D), fie masiv muntos mic (alt. 800-1.400 m), rotunjit, format de obicei din fliș (adică formațiune alcătuită din straturi de conglomerate, gresii, argilă și marnă, formate la fundul unei mări și devenite apoi, prin ridicarea acestuia, un lanț muntos). Dacă te miră ce caută o mare tocmai aici, află că în urmă cu 50 de milioane de ani!, pe aici sălășluia Marea Sarmatică (care se întindea din centrul Asiei până în centrul Europei).

VA URMA...CABANA GÂRBOVA
_____________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te cu noi, pe Facebook, in aventura calatoriilor prin Romania. Sau asigura-te ca nu ratezi nicio poveste. E simplu si rapid - vezi AICI