duminică, 20 februarie 2011

Micul Paris a apus. Ce urmeaza?


Centru, Micul Paris. 1914. Un domn cu alură occidentală pășește pe treptele unui conac în stil neoclasic francez. Pare străin. Pare călit de experiența care i-a brăzdat pe chip "văi ale înțelepciunii". Privește spre promenada din fața locuinței sale. Zâmbește, vizibil mulțumit, privind cu nesaț spre cuplurile de tineri care se plimbă, ținându-se de mână, pe aleea pietruită din fața conacului. Domnițe în rochițe elegante, ascunse sub umbreluțe cochete, aruncă, pe furiș, ocheade timide spre partenerii lor. Toate lucrurile astea îi fac mare plăcere, căci pentru el toate par atât de neobișnuite. În urmă cu 18 ani, era în zona Articii, vizitând Insula Urșilor și arhipelagul Spitsbergen. Copatrioții săi îl cunosc deja drept primul român care a explorat Oceanul Înghețat. Peste doi ani, se încumeta într-o călătorie în jurul lumii, pe care o încheie cu mare fast. Bazil G. Assan zâmbește, din nou, amintindu-și cum, în urmă cu 61 de ani, introducea, în premieră în România, mașina cu aburi. "Ce vremuri... Ei, tinerețea", își spune  domnul de pe treptele conacului. Mulțumit de mica siestă pe care și-a permis-o, se întoarce în locuința sa, visând  la cum va arăta Bucureștiul său preaiubit, peste 100 de ani.

miercuri, 16 februarie 2011

Biserica romano-catolică din Nicolae Bălcescu

Venind dinspre Focșani, la aproximativ 4 km de Bacău, șoseaua DN 2 (E 85) trece prin localitatea Nicolae Bălcescu. Comuna este o așezare simplă de câmpie, cu gospodării îngrijite care au la geamuri antene de satelit și câini care dorm liniștiți pe ulițe, nepăsători la trecerea timpului și la forfota de autovehicule care străbat, zilnic, "coloana vertebrală" rutieră a Moldovei. 


luni, 14 februarie 2011

Luxul poate fi "minuscul", de bun gust și specific romanesc

La capătul superior al străzii în trepte de care vă povesteam ieri se află Rondul Suter. În mijlocul acestuia, o statuetă de mici dimensiuni reprezentând o zeitate cu o harpă în mână îți atrage, instantaneu, privirile. Sub aceasta, un mesaj simplu reprezintă un îndemn demn de luat în seamă: "Carpe Diem" ("Trăiește clipa", în latină). În spatele monumentului statuar, o clădire în stil neoclasic, cu influențe brâncovenești, aruncă umbre prelungi spre zeitate. Deasupra intrării somptuoase străjuite de doi vulturi, câteva litere aurite risipesc misterul asupra clădirii: "Carol Parc Hotel".


Unicat in Bucuresti: strada pe care nu au circulat niciodata masini!


Strada Xenofon, din sectorul 4 al capitalei, este situată vis-a-vis de intrarea, dinspre Fântâna Zodiac, în Parcul Carol (fostul Libertății). Ea face legătura dintre două artere: strada Constantin Istrati și aleea Suter. Pe ambele drumuri se circulă atâta pietonal, cât și cu automobilele. Pe Xenofon, însă, accesul este, a fost și va fi exclusiv pietonal. Poate părea o predicție prea îndrăzneață să spunem că, pentru totdeauna, doar pietonii vor circula pe aici, dar previziunea este pură realitate. De ce? 

sâmbătă, 12 februarie 2011

Morarii au gradina


Dacă ești curios să afli vreo informație despre Parcul Morarilor, din București, probabil îți vei îndrepta căutările spre Google. Muncă în zadar!

duminică, 6 februarie 2011

Simfonie de culori si personaje


miercuri, 2 februarie 2011

Cu trenul...prin oraș

Pub-ul s-a închis la finalul anului 2011 

Bucureștiul este capitala distracției. Aici, din păcate, posibilitățile de petrecere a timpului liber le surclează pe cele din celelalte orașe. Mall-urile, restaurantele, cafenele, terasele, cinematografele au invadat cartierele bucureștene, iar localnicii nu mai știu unde să aleagă să-și petreacă o seară plăcută. 


I belive I can fly...

Atracțiile turistice nu sunt doar monumentele istorice, orașele sau casele memoriale. De fapt, orice lucru interesant poate deveni obiectiv turistic. Să luăm de exemplu cazul nodurilor comunicaționale. Câte gări din lume ar merita titlul de minunății arhitecturale și ar trebui incluse pe ghidurile turistice? Multe. Sau aeroporturile - adevărate orașe într-un oraș. Sau...aerodromurile. Da, surata de importanță mai mică a aeroportului poate constitui un punct de atracție.