Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

marți, 6 septembrie 2011

Grota cu Aburi si Lumina Verde

În urmă cu două posturi, aminteam de indicatorul care te îndruma spre Grota cu Aburi. Dacă atunci doar ți-am trezit curiozitatea asupra unui nou obiectiv din jurul stațiunii Băile Herculane, acum a venit momentul să-ți hrănim apetitul deja stârnit.

Aceasta este o poveste despre cum ești aproape obligat să îndrăgești un loc. Dacă ești dezamăgit de ceva ce vezi și ți-ai dori să asiști la ceva mai spectaculos, fii liniștit - grota va avea grijă să nu pleci...neimpresionat în bine sau în rău :D

De la Grota Haiducilor se urmează traseul cu punct albastru până la o bifurcație destul de amplă. De la grota din vale până aici - 45 de min (dacă se urmează poteca marcată). Dacă alegi să urmezi o cale mai rapidă, poți urca pieptiș tăind serpentinele și vei ajunge la bifurcație în 15 min. Noi am făcut acest traseu de două ori (prima dată - pe potecă; a doua oară - trișând pe scurtături :P) și aceștia au fost timpii pe care i-am scos - noi zicem că ne-am descurcat foarte bine!

Punct de belvedere, lângă bifurcație

Panoramă spre masivul Godeanu

La acea bifurcație, ai 3 opțiuni:

1 - urci la Foișorul Roșu (încă 15 min pe placă; 5 min pe fugă) - vom vorbi despre el într-o poveste viitoare - vezi AICI

2 - admiri panorama care se deschide spre masivul Godeanu

3 - cobori o pantă destul de abruptă (2 min) și ajungi la Grota cu Aburi.

În prima expediție (când am urcat cuminți pe poteca marcată), am ales opțiunile 2 și 3. A doua zi (când am atacat urcușul în 15 min), am optat pentru prima variantă.

Ciupercă întâlnită pe drum

Și iată că am ajuns în fața Grotei cu Aburi.  Înainte să treci mai departe, ca să te familiarizezi cu obiectivul, îți recomand să citești despre Grota cu Aburi pe Cazare10.ro. Nu te aștepta să vezi vreo placă informativă care să-ți demonstreze că acesta este obiectivul din fața ta sau care să-ți explice câte ceva despre istoria locului. Nicio șansă! Doar ești în România - "țara fără indicatoare".

Urcușul

Dar în cazul acesta, nici nu ai nevoie de confirmare că ai ajuns unde trebuie - grota îți va "vorbi" singură. Din ea, vor răsări aburi, iar dacă te vei apropia chiar o vei "auzi" - ascultă și tu "discuția" pe care am avut-o cu grota, în clipul de mai jos:

Grota nu are decât 14 m lungime și, spre deosebire de surata ei din vale, nu se poate vizita. De altfel, nici nu prea ai avea cum, pentru că aburii au și miros - de pucioasă, care te cam îneacă, și sunt și fierbinți - 52-56 de grade. Evident, nu am încercat pe pielea noastră temperatura aburindă, dar sperăm că ne credeți pe cuvânt :D

...și acum...sunete de tobe...suspans...intră în scenă...LUMINA VERDE !!!

Nu am înnebunit, dar trăim într-o țară cu multe legende și povești de speriat copii, așa că Grota cu Aburi nu putea scăpa de câteva istorioare de acest fel.

Bifurcația

Când am urcat a doua oară spre bifurcația amintită mai sus, ne-am întâlnit pe traseu cu un cuplu care cobora. Sociabili, ne-au îndemnat să nu mai urcăm, pe motiv că nu avem ce să vedem. Noi admirasem cu o zi înainte bolboroseala și chiar rămasem impresionați! Se pare că alți turiști nu au avut aceeași părere... dar au fost norocoși că au scăpat de...LUMINA VERDE !

Căutând informații despre grota care face subiectul acestei povești, am dat peste niște istorisiri care-ți provoacă fiori pe șira spinării. Iată mai jos, una dintre ele:

"Un grup de 4 studenți la geografie, care veniseră să viziteze grotele pentru un proiect dat de profesorii de la facultate, au fost urmăriți, timp de o jumătate de oră, de o ciudată lumină verde.

Era după-amiaza de 4 noiembrie. Cei 4 ajunseseră la grotă în jurul orelor 17, după ce toată ziua colindaseră munții din jur în căutarea de informații care ar fi putut să le fie utile. Ajunși la grota cu aburi, au fost puțin dezamăgiți de ceea ce găsiseră. De unde, în baza poveștilor locale, se așteptau să dea de o peșteră imensă, iar aburul să iasă de sub marginile acesteia, au găsit o grotă micuță, din care aburul ieșea doar printr-o crăpătură mică. Pe când făceau glume pe seama descoperirilor, ridiculizând în fel și chip locul, au auzit un zgomot ciudat.

S-a auzit deodată un hârâit puternic, ca și cum niște lanțuri uriașe ar fi fost tărâte pe piatră. Apoi, s-a auzit un fel de șuierat, urmat de un râs sinistru.

Cei patru au hotărât că cel mai bine ar fi să plece de acolo cât mai repede. Numai că, nu ajunseseră la baza stâncii care adăpoștește grota, că undeva deasupra lor a apărut o stranie LUMINĂ VERDE.

Nu avea o formă standard și mărimea nu putea fi apreciată. Studenților le-a fost atât de frică încât au rătăcit drumul de întoarcere de două ori. Iar lumina aceea se ținea după ei. Nici după ce au ajuns în oraș nu au scăpat, decât după câtva timp.

Localnicii spun că a fost zeul muntelui care se arată la oamenii răi și la cei care nu respectă sfințenia locurilor".

Aburii s-au strâns între pereții grotei

Morala acestui horror autohton? Data viitoare când vizitezi un obiectiv natural, arătă-te impresionat, realizează cât mai multe poze - pentru impresie și laudă atracția turistică tuturor cunoscuților tăi. Așa vei scăpa de eventualul blestem al obiectivului turistic. Mai bine faci publicitate locurilor pe unde mergi, decât să riști inutil, nu-i așa? :D

__________________________
Daca ti-e pofta de si mai multe povesti, imbarca-te pe FacebookSau asigura-te ca ajungi la timp in port cand o noua poveste apare la orizont. Biletul se ia de AICI, simplu, gratuit si rapid!